V roku 2021 výrazne prevažuje digitálna konzumácia hudby, pomer
digitálnych predajov k predaju fyzických nosičov je 79 : 21. Rast
streamingu je stabilným javom, ktorý je zapríčinený ľahkou dostupnosťou
predmetných služieb a ich priaznivou cenovou politikou. Segment
streamingu narástol oproti predchádzajúcemu roku o celých 38 %. Na
Slovensku sú dostupné všetky veľké streamingové služby (Spotify, Apple
Music, YouTube Music, Deezer, Amazon Music). Celkové príjmy predajov
narástli v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 37 %.
Príjmy zo streamingu v sebe zahrňujú ako príjmy z tzv. ad-supported
streamingu (pre užívateľov zdarma), tak aj príjmy z tzv. subscriptions,
teda platených účtov. Rast ad-supported streamingu súvisí predovšetkým s
rastom reklamných investícií, prechádzajúcich zo starých médií (rádio,
televízia) na on-line platformy.
V súčasnosti sa spoločnosť ocitá vo fascinujúcej dobe, keď je hudba
dostupná pre takmer všetkých. Rast a inovácia pretvára ekosystém
hudobného sektora. Udržanie tohto rastu je čiastočne závislé od
investícií hudobných vydavateľstiev do rozvoja umelcov, obchodný model
je založený na budovaní ich dlhodobej kariéry. Vďaka skúsenostiam,
marketingovým schopnostiam a kapitálu pracuje vydavateľ ruka v ruke s
umelcami na dosiahnutí najlepších výsledkov, a to ako na poli ich
kreativity, tak na poli komerčného úspechu.
Top 10 najpredávanejších albumov za rok 2021 vedie Miroslav Žbirka s
albumom The Best Of Miro Žbirka, na ďalších miestach sú Dua Lipa (album
Future Nostalgia), Iron Maiden (Senjutsu), Ed Sheeran (=), Adele (30),
The Weeknd (After Hours), ABBA (Voyage), Justin Bieber (Justice), Olivia
Rodrigo (Sour) a Imagine Dragons (Mercury - Act 1).